Директорка “Атмосерної школи” Тетяна Серебрянська дала кілька порад, як допомогти дитині адаптуватися до навчального процесу в онлайн-умовах
Чіткий розпорядок дня
Розпорядок дня – один із ключів до успішного дистанційного навчання. Чіткий розклад допомагає дітям розвивати самоконтроль і концентрацію, а також запобігає відволіканням. Важливим моментом при розробці програми є дотримання балансу між навчанням та іншими повсякденними справами (харчуванням, фізичними вправами, відпочинком). Добре продумана програма робить дітей більш дисциплінованими і полегшує їм перехід від одного виду діяльності до іншого. Батьки повинні розуміти, чи мають їхні діти здатність до самоконтролю та самоорганізації. Якщо учень вміє планувати свій день і не забуває вчитися, він може трохи розслабитися, але йому потрібно тримати руку на пульсі навчального процесу. На щастя, більшість дітей швидко звикають до самоорганізації.
Участь у навчанні
Навчальний процес – це тристоронній рух між дитиною, школою та батьками. Тому дбайте про академічний розвиток дитини щодня. Тетяна Серебрянська радить пояснювати важливість гарної освіти у повсякденному житті. Наприклад, розповідайте дітям, що читання допомагає їм читати інструкції до іграшок, а без знання математики вони не зможуть зварити яєчню на сніданок. Замість того, щоб заохочувати дітей шукати інформацію в Google, відповідайте на їхні запитання. Залучайте дитину до обговорення пройденого матеріалу та висловлення власної думки. Іноді здається, що батьки відірвані від процесу навчання своїх дітей. Батьки повністю залежать від школи, але школа не може гарантувати 100% виконання освітньої функції. Тому бажано хоча б раз на день запитувати дитину про її уроки. Запитайте, які предмети їй подобаються. Якщо ваша дитина не хоче говорити про школу, бажано поговорити з її вчителем. Він може пояснити ситуацію і допомогти вам вирішити проблему. Вам необхідно спілкуватися зі своєю дитиною. Не залишайте її наодинці з проблемою.
Конструктивний діалог без надмірної критики.
Є кілька причин, чому критика заважає навчанню дітей. По-перше, тиск і звинувачення можуть знизити впевненість учнів у собі, демотивувати їх і зменшити їхнє бажання співпрацювати з учителями та батьками. По-друге, критика викликає психологічний стрес. У такому випадку дитина боїться пробувати щось нове, бо не хоче, щоб її знову звинуватили. Якщо критика необхідна, вона має бути конструктивною, а не деструктивною. Діти повинні відчувати вашу підтримку, а не бажання принизити їх. Надмірний контроль може тільки нашкодити. Просто спостерігайте за навчанням і допомагайте. “Діти розкриваються, коли відчувають дружню підтримку, – каже Тетяна Серебрянська. Тому що навчання має бути конструктивним діалогом. Діти повинні розуміти, що вони мають право на помилку. Ваше завдання – допомогти дитині зробити правильний висновок після помилки. Наступний раз завжди буде кращим.