Ватикан представив останню з відновлених кімнат Рафаеля, завершивши десятирічний проєкт реставрації. Музеї Ватикану відкрили для відвідувачів Кімнату Костянтина, найбільшу з чотирьох Кімнат Рафаеля в Апостольському палаці. Подія знаменує собою важливий момент у мистецтвознавстві, адже під час реставрації було виявлено нові техніки живопису Рафаеля.
Реставратори виявили, що Рафаель експериментував з олійними фарбами безпосередньо на стіні, що раніше не було відомо про його роботи з фресками. Він також використовував сітку цвяхів, щоб утримувати смоляну поверхню для олійного живопису.
Реставрація дозволила офіційно приписати Рафаелю дві раніше невідомі фігури, що представляють Правосуддя та Люб’язність. Ці фігури, написані олійними фарбами, демонструють початковий намір Рафаеля використовувати олійні фарби для всієї кімнати.
Кімната присвячена римському імператору Костянтину, а її картини, завершені Рафаелем та його учнями, зображують важливі сцени від Риму Цезарів до Риму Пап. Томмазо Лауреті розписав стелю, яка демонструє перспективу Відродження з фрескою фальшивого гобелену під назвою “Тріумф християнства над язичництвом”.
Директорка музеїв Ватикану Барбара Джатта заявила, що “Завдяки цій реставрації ми переписуємо частину історії мистецтва”. Відкриття, зроблені під час реставрації, дають цінне уявлення про художній процес Рафаеля та його експериментальний підхід до настінного живопису.
Кімнати Рафаеля залишалися відкритими для відвідувачів протягом усієї реставрації, але тепер вони вільні від риштувань, щоб відвідувачі могли ними насолоджуватис.